Politica de retur
Politica de retur
1.Returul produselor se accepta conform Termenelor si Conditiilor mentionate si sunt in conformitate cu prevederile O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
2.Produsele care fac obiectul comenzilor incheiate online, pot fi returnate, fara invocarea vreunui motiv intr-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; inainte de expirarea perioadei de retragere, Clientul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G. Nr. 34/2014, in termen de 14 zile calendaristice incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
3. Conditii de retur:
- Indiferent de modalitatea de livrare, Cumparatorul are obligativitatea de a verifica daca coletele sunt INTACTE la primire, existenta tuturor actelor aferente tranzactiei precum si existenta si integritatea produselor comandate. Pentru LIPSA PRODUSELOR DIN COLET se va contacta telefonic firma livratoare in prezenta curierului/persoanei care preda coletul si se va intocmi un proces-verbal semnat de Client si Curier/persoana care preda coletul. Daca Clientul refuza verificarea coletelor, se considera acceptul tacit al acestora, iar reclamatiile ulterioare primirii coletelor, pentru faptul ca NU AU FOST INTACTE COLETELE SI PENTRU LIPSA PRODUSELOR DIN COLET, nu vor fi luate in considerare de catre SC FUTURE FOCUS SRL si va trebui sa va adresati firmei de curierat.
- Frauda si tentativa de fraudare se pedepsesc conform legii.
- Pentru celelalte nereguli, Clientul FOCUSMAG.RO trebuie sa completeze FORMULARUL DE RETUR sau sa dea un email la retur@focusmag.ro in care sa specifice nume, prenume, e-mail, telefon, numarul si data facturii si a comenzii, din care face parte produsul/produsele comandate, denumirea si codul produsului, cantitatea, motivul returnarii (defect produs, eroare comanda, nu este ce s-a comandat, produs gresit sau alte motive), daca produsul (NU COLETUL) a fost desigilat sau nu si alte detalii despre defecte, iar apoi sa astepte confirmarea din partea noastra ca produsul poate fi expediat. Cererile inregistrate sunt procesate de luni pana vineri in intervalul orar 9:00-17:00. Pentru solicitarile primite in afara programului de lucru, termenul curge incepand cu prima zi lucratoare;;
- Datele de identificare trebuie sa fie identice cu cele din comanda;
- Comanda aferenta returului sa nu fie mai veche de 14 zile de la receptionarea coletului;
- Avand in vedere prevederile legii 249/2015 actualizata, pentru indeplinirea obiectivelor de la art. 14 produsele se returneaza doar in ambalajul original, produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat insotit de factura, garantia, daca este cazul si alte documente primite la livrare;
- Costul transportului este in sarcina Clientului, iar in caz de retur taxa de transport achitata la livrare nu se restituie;
- Contravaloarea produsului/produselor returnate va fi folosita pentru achizitionarea altor produse de pe situl nostru sau va fi returnata Clientului in interval de 3-14 zile de la acceptarea returului, in contul bancar valid (in lei) care a fost folosit la tranzactionare. Daca nu sunt detinatorii unui card bancar si produsul a fost achitat ramburs, contravaloarea produsului returnat se va trimite prin curier cu suportarea costului curierului de catre Client.
-Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea.
-Daca s-au cumparat mai multe produse de acelasi fel, iar Clientul doreste sa le returneze pe toate, acesta va trebui sa se asigure ca doar un singur produs a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
-Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse acumulatori, baterii, incarcatoare, consumabile imprimanta (cartuse, drum unit, hartie), folii de protectie, etc., acestea se pot returna doar sigilate.
ATENTIE! In cazul in care produsul ajunge la noi cu urme de uzura, zgarieturi, defecte estetice cauzate de montaj, accesorii lipsa, ambalaj deteriorat care face ca produsul sa nu mai poata fi vandut ca nou, acesta nu va fi acceptat la retur si nu va vom putea emite factura storno, in schimb va vom returna produsul deteriorat prin curier. Daca doriti sa va trimitem produsul defect prin curier, va trebui sa ne instiintati in termen de 2 zile lucratoare la adresa de email retur@focusmag.ro cu mentiunea "pentru produsul deteriorat din comanda x", produsul va fi returnat , iar contravaloarea transportului va fi suportata de catre Client.
4. Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 din OUG 34/2014 in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele:
· furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de Client sau personalizate in mod clar; (ex. calculatoarele asamblate la cerere sau sisteme Diaxxa, Laptopuri, Desktopuri unde s-a intervenit la solicitarea cumparatorului asupra configuratiei acestora);
· furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
· furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client; (ex. produse de ingrijire personala, produse din categoria Copii si Bebelusi, casti intraauriculare, etc);
· furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
· furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare; (ex. jocuri, softuri, licente, extensii de garantii, filme, carti audio, carti interactive, etc.);
· furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii; (Atentie! Cartile nu se mai pot returna dupa ce au fost citite!);
· contractele incheiate in cadrul unei licitatii;
· furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere. (ex. licente electronice, extensii de garantii).
· nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de catre Client.
Atentie! Dispozitivele medicale nu se regasesc in dispozitiile OUG 34/2014 si nu se pot returna!
5. Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.